Nasze przedszkole ma charakter kameralny, z ciepłą, serdeczną i przyjazną dziecku rodzinną, domową atmosferą.
Jesteśmy przedszkolem,
w którym wszyscy pracują dla dzieci. Ich poczucie bezpieczeństwa, radość, otwartość, uśmiech
i zaufanie są priorytetami. Cały personel dla naszych wychowanków stwarza takie warunki, aby przedszkole było miejscem przyjaznym dzieciom,
w którym mogą czuć się szczęśliwe, spokojne, zadbane
i bezpieczne. Można śmiało powiedzieć
i pochwalić się, że nasze przedszkole jest dla dzieci ich drugim domem. Dzieci bardzo chętnie przychodzą do przedszkola, niechętnie zaś je opuszczają.
W związku
z kameralnym charakterem przedszkola nauczycielki wnikliwie mogą poznać każdego wychowanka oraz pracować
z nim indywidualnie
w zależności od jego potrzeb
i uzdolnień.
Pielęgnujemy spontaniczność, indywidualizm
i niepowtarzalność każdego dziecka.
Praca nauczycielek to nie obowiązek, lecz ich pasja
i poświęcenie.
Absolwenci naszego przedszkola poprzez wszelkie zabiegi dydaktyczno-wychowawcze wyposażeni są
w duży potencjał intelektualny, który ułatwia ich dalszy wszechstronny rozwój
i umiejętności radzenia sobie nie tylko
w sytuacjach dla nich komfortowych lecz także
w sytuacjach trudnych,
w nowych wyzwaniach.
Dodatkowymi atutami naszego przedszkola jest bardzo bogaty program edukacyjny. Przedszkole realizuje treści podstawy programowej wychowania przedszkolnego dla przedszkoli
i oddziałów przedszkolnych
w szkołach podstawowych zgodnie
z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej.
Poprzez zabawę
w atmosferze akceptacji
i bezpieczeństwa dzieci mają zagwarantowane zarówno opiekę, wychowanie, jak
i naukę.
W naszej placówce realizowane są programy: "Razem
w przedszkolu" B. Godzimirskiej, "Dziecięca matematyka" E. Gruszczyk-Kolczyńskiej
i E.Zielińskiej oraz programy dodatkowe opracowane przez grono pedagogiczne, np.
o poznawaniu własnej miejscowości, Polski, Europy
i świata, obejmujące swym zakresem tematykę wychowawczą, ekologiczną oraz dotyczącą bezpieczeństwa
i higieny. Wdrażaniu treści
w nich zawartych pomagają także teatrzyki goszczące często
w przedszkolu oraz wycieczki edukacyjno-rozwojowe.
W swojej pracy nauczycielki wprowadzają elementy różnorodnych metod pedagogicznych zgodnie z założeniami programowymi. Są to m.in:
-
Pedagogika zabawy (zabawy i gry integrujące grupę, wyzwalające aktywność).
-
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne (ćwiczenia ruchowe pozwalające dzieciom na poznawanie własnego ciała i orientację w przestrzeni).
-
Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz (system ćwiczeń wspierających rozwój psychomotoryczny dziecka).
-
Metoda ekspresji ruchowej Carla Orffa (metoda improwizacji ruchowej i samowyrażania się ruchem).
-
Metoda ruchowej ekspresji twórczej Rudolfa von Labana.
-
wybrane techniki relaksacyjne.
W przedszkolu promuje się zdrowy styl życia, dobrą współpracę
z rodzicami i środowiskiem lokalnym.
W razie potrzeby istnieje możliwość współpracy
z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną oraz innymi instytucjami wspomagającymi rozwój dziecka.
Zajęcia dodatkowe: zajęcia
z rytmiki, język angielski, basen
i religia.